Matthew Ferguson,
Neil Crone,
Barbara Gordon,
Lindsey Connell,
Greer Kent,
Bruce Gray

Už i do našeho minikina se dostalo pro mě dlouho očekávané pokračování velkolepého psycho scifi hororu Kostka, který mě dostal svou absolutní originalitou, dějovou tajemností, napětím a dokázal, že filmy nemusí stát desítky miliónů dolarů, aby byly úspěšné. Jak už to samozřejmě u úspěšných filmů bývá, jejich pokračování na sebe nenechají dlouho čekat. Velikým problémem už je bohužel ztráta originality (srovnejte si např. Blair Witch I a II), takže jsem do kina šel se skeptickými myšlenkami, že to bude načančanější kopie za účelem vytřískání ještě nějaké té kačky navíc.

Film začíná velice podobně jak jeho předchůdce. V místnostech ve tvaru kostky se postupně seskupí osm lidí, kteří začnou přemýšlet, jakže se z téhle kostky dostat ven. Nechybí samozřejmě psychopatický zabiják, bláznivá stařena, psycholožka, počítačový odborník atd. Nikdo neví, jak se tam dostal, ale všichni postupně zjišťují, že mají něco společné a že jejich výběr rozhodně nebyl náhodný.
Autoři tentokrát zašli dál, takže kostka již neskrývá typické nástrahy známé z prvního dílu a pohybuje se již čtyřrozměrně, v různých místnostech dochází ke zpomalení či zrychlení času, měnění gravitace, prostupování jedné kostky druhou apod. Tvůrci spoléhali právě na pojem čtyřrozměrné kostky, takže si zažijete opravdové psycho (prolínání různých dimenzí atd). Váš mozek zůstane v chládku, neboť zde již nenaleznete žádné očíslované místnosti a pohyb místností je nevypočitatelný, takže se ani nebudete trápit řešením prvočísel.
Samozřejmě s narůstajícím časem se vám postupně odhalují děsivé skutečnosti, účel uvězněných lidí a v naprostém konci filmu vám bude ukázán i prostor za kostkou (což se dá považovat za mínus, takže i svou fantazii ke konci můžete nechat v chládku.
Film je samozřejmě obohacen o masivnější počítačové efekty a objevuje se nějakých těch pár nechutných mrtvol navíc. Dějová linie mi celkem vyhovovala, film vás udržuje v pozornosti a napětí po celý čas, takže jsem se mezi těmi šesti stěnami po celou dobu nijak zvlášť nenudil. Bohužel první nadšení a originalitu z Kostky už Hypercube přemoct nemůže, přesto si myslím, že to bylo fcelku obstojné pokračování o kterém jsem si myslel, že dopadne daleko hůře.
Pokud nemáte plán na večer, zajděte do nejbližší videopůjčovny pro Hypercube, pokud jste neviděli první "level", budete možná nadšeni.

Hodnocení: 6,5 / 10