STRACH A HNUS V LAS VEGAS
(Fear and Loathing in Las Vegas, 1998)

Režie: Terry Gilliam
Hrají: Johnny Depp, Benicio Del Toro

"Byli jsme někde kolem Barstowu, na okraji pouště,
když drogy začaly účinkovat..."

Tak přesně takhle začíná film Terryho Gilliama a vám je hned jasné, o co v něm následující dvě hodiny půjde. Děj se odehrává ve Státech, na začátku sedmdesátých let. V době, kdy drogy šly sehnat na každém rohu.

Novinář Raoul Duke (Johnny Depp) spolu s právníkem Dr. Gonzo (Benicio Del Toro) právě cestují do Las Vegas napsat nějakou reportáž, vybaveni dvěma pytlíky trávy, 75 pilulkami meskalinu, pěti archy velmi kvalitních tripů, načatou slánkou kokainu, s celou galaxií nejrůznějších oblbováků, povzbuzováků, rozesmíváků, flaškou tequily, rumu a basou piv. Takže se nemůžete divit, že žádnou reportáž nenapsali, neboť většinu času byli pod vlivem různých kombinací výše popsaných drog. A tak to je i ve zbytku filmu, který vrcholí Dukeovým předávkováním adrenochromem a následnou několikahodinovou čistou halucinací.

Film velmi dobře, i když stále s nadsázkou a humorem, popisuje stavy na drogách a s tím spojené bad tripy, flashbacky, paranoie apod. Dějová linie není nijak složitá, celý film se prostě točí kolem různých drogových výletů. Nemyslete si ale, že by to měla být bůhvíjaká nuda. Našlo by se tam sice pár slabších chvilek, ale většinou se budete bavit, ať už třeba jen perfektními hereckými výkony obou představitelů nebo jejich hláškami, z nichž některé jsou opravdové perly. Co se týče keců a některých scének, dovolil bych si říct, že je to takový drogový Pulp Fiction. Oba filmy jsem viděl nespočetněkrát a pořád je na co se dívat. Znáte to.

Pokud máte rádi typickou Ameriku sedmdesátých let a baví vás sledovat dva zfetované tejpky s jejich stavy, sežeňte si tento film a zírejte.

Hodnocení: 8/10